Çikolatalı Çıtır Kurabiye

the best chocolate chip cookies & milk
Şimdiye kadar yapmış olduğum en güzel dev çıtır kurabiyeler bunlar. Uzun zamandır yapmak istiyordum ama fırsatım olmadı hiç. İçtiğim sütün yanına arkadaşlık edecek yakışır bir kurabiye oldu. Tarifi önce the new york times'da görmüştüm. Daha sonra başka başka bloglar da denendiğini görünce ve herkes memnun kalınca, şart oldu denemek.


the best chocolate chip cookies
Tarif kesinlikle çok kolay, bekleme süresi hariç. Bayatlama süresininde geç olması bence bir avantaj. Orjinal tarifteki kek ununu yakalamak için unun bir kısmını nişasta ile değiştirdim aynı tadı yakalamak adına. Bizim marketlerimizde ne yazıkki diğer ülkelerde ki gibi kekunu satılmadığı için bu yola basvurdum. Hazırbir kaç markada kek unu var, fakat katkı maddeleri olduğu için kullanmak istemedim.
the best chocolate chip cookies



Çikolatalı Çıtır Kurabiye

Tarif buradan alınmıştır.

30 adet 4 cm çapında dev kurabiye için;

Malzemeler

 

  • 1 + 1/2 su bardağı + 1 silme çorba kaşığı un

  • 1/4 su bardağı mısır nişastası

  • 1/2 1/8 tatlı kaşığı karbonat

  • 1/2 1/4 tatlı kaşığı kabartma tozu

  • 1/2 tatlı kaşığı tuz

  • 140 gr oda sıcaklığında tereyağı

  • 1/2 su bardağı + 2 silme çorba kaşığı esmer toz şeker

  • 1/2 su bardağı +1 silme çorba kaşığı toz şeker

  • 1 adet oda sıcaklığında iri yumurta

  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü yada toz vanilin

  • 225 gr %70 kakao içerikli damla ya da kırık çikolata parçaları




the best chocolate chip cookies

Hazırlanışı



 

  • Unu, nişastayı, karbonatı kabartma tozunu ve tuzu ayrı bir yerde 3 kez eleyin.

  • Tereyağı ve şekerleri 5 dakika iyice açılana kadar çırpın.

  • Yumurtayi ilave edip iyice karışana kadar çırpın.

  • Bir yandan vanilyayı ilave edin.

  • Mikseri yavaşlatıp, unlu karışımı ilave edip, sadece karışım karışana kadar çırpıp, herşey karıştığında mikseri kapatın.

  • Çikolatayı hamurun üzerine serpip, bir spatula yardımıyla alttan üste karıştırın, yine sadece çikolatalar hamura karışana kadar.

  • Hamurun ağzını hava almayacak şekilde streçleyip en az 24 en fazla 36 saat olmak kaydıyla buzdolabında soğutun.

  • Hamur hazır olduğunda fırınınızı 175 C'ye ısıtın.

  • Parşömen kağıdı serdiğiniz tepsiye, bir dondurma kaşığı yardımıyla eşit parçalar ve aralıklarla kurabiyelerin yayılacağını hesaba katarak dizip, fırına verin.

  • 16-18 daika sonunda esmerleşen kurabiyeleri tel ızgara üzerine alarak soğutup, 5 gün boyunca hava almayanca kaplarda saklayabilirsiniz, afiyet olsun.

Yorumlar

  1. canim harika gozukuyor ellerine saglik... benimde canim cekti bende yarin bi deniyimde zannetmiyorum ki seninki gibi oldun :)

    YanıtlaSil
  2. Seide- Canim afiyet olsun, eminim seninki cok daha guzel olacak, bugunden yap koy buzdolabina hazir bulunsun, hemen pişirirsin. Optum seni ve bebegini; )

    YanıtlaSil
  3. tarif benim muhakkak yap diye not ettiğim o tarif :) jacques torres ve muhtesem cookieleri :) goruntuden anlasılıyor dehset bişi bu :)

    YanıtlaSil
  4. Zarpandit- Yorumun için saol, gerçekten çok güzel oldular, hiç yumuşamadılar, güzel bir reçete, sevgiler; )

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor ellerinize sağlık.Tam bir kurabiye canavarı olan ben,en yakın zamanda bunu deneyeceğim.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. leyla-denediginde afiyet olsun, sevgiyle kal; )

    YanıtlaSil
  7. görüntü muhteşem, ölçüleri gram olarak yada kolay anlaşılabilecek şekilde verebilirseniz sevinirim. en kısa zamanda denemek istiyorum. Aylin

    YanıtlaSil
  8. Kurabiyeler guzel gorunuyor. Fakat ölçüler kafamı karistirdi.... cup yerine gr ile belirtirmisiniz tüm ölçüleri.

    YanıtlaSil
  9. turuncumikser27 Mart 2013 15:01

    cup ölçüsünü sildim. 1 su bardağı da yaklaşık 236ml'e denk gelmektedir.

    YanıtlaSil
  10. Bu 1/4 olcusunun yaninda Birdaha 1/8 yaziyorum ne anlama geliyor kurabiyesi yapcam bi Turlu anlamdim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yulaflı, cevizli, kuru üzümlü yumuşak kurabiye